آموزش کودکان برای زندگی
دانش آموزان جوانتر بیشتر مستعد یادگیری هستند و معلمان از کار دشوار آموزش که با آن روبرو هستند، آگاه هستند. در حالیکه بسیار از دانش آموزان نسبت به هم سن و سال هایشان اطلاعات تحصیلی زیادی دارند، دانش محدودی نسبت به جهان خارج از خانه خود دارند. آنها معمولا با خانواده ارتباطات نزدیک و خوبی دارند و در مراکز خرید و تفریح با افرادی که دوست دارند، وقت می گذرانند.
موقعیت های اجتماعی
تجربه آنها، حتی برای کسانی که تجربه اینترنت گسترده و رسانه ای دارند، همچنان محدود است. برخورد با بسیاری از موقعیت های مختلف اجتماعی چیزی است که آنها باید یاد بگیرند و به سیستم مدرسه وارد می شوند تا آنها را آموزش دهند.
رفتار دانش آموزان مدرن
با نگاهی نزدیک به هر نمایش تلویزیونی در میابیم که به ندرت صحنه های ویدئویی از کودکان با رفتارهای مناسب تولید می شود، و والدین اندکی در واقع در مورد این موضوع فکر می کنند. آنها زندگی پر مشغله دارند و فرزندانشان به ندرت تمایل به اشاره به این موضوع دارند که آنچه که در تلویزیون می بینند در مواجهه با رفتار پدر و مادرشان در برابر تدریس والدینشان تأثیر می گذارد.
رفتارهای اجتماعی
خوردن شام رسمی، معرفی دوستان و یا حتی درک اینکه چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنید، از طریق سرگرمی های روزمره آموزش داده نمی شود. پدر و مادر بهترین ها را انجام می دهند، اما آنها نیاز به اطلاعات اساسی وحمایت مدارس برای کمک به آنها را برای تبدیل شدن فرزندان خود به بزرگسالان مودب در آینده دارند. اوضاع برای دانش آموزان مدرن مهم تر از همیشه است و دنیای شلوغ از آنها می خواد تا در اسرع وقت یاد بگیرند.
تعاملات اجتماعی
دانش آموزان باید یاد بگیرند چگونه با دیگران در یک سطح اجتماعی ارتباط برقرار کنند. معلمان باید به صورت رسمی به کار گرفته شوند و با دانش آموزان برخورد محترمانه ای صورت گیرد. یادگیری عملکرد در جامعه، در خانه آغاز می شود، اما تقویت آن از طریق مدارس است که به کودکان در هنر متمدن شدن کمک می کند.
آموزش رفتار مناسب
بسیاری از دانش آموزان باید قبل از اینکه بتوانند فارغ التحصیل شوند، کار کنند، و رفتار مناسب در جامعه یکی از جنبه های مهم آموزش آنها است. در حالی که بسیاری از مدارس آن را به عنوان یک موضوع جداگانه فهرست نمی کنند، تعامل آنها با دانش آموزان و مربیان دیگر توسط سیستم پیگیری می شود. کسانی که از لحاظ یادگیری رفتار اجتماعی مناسب، پیشرفت می کنند، در طول زندگی با داشتن دوستان خوب، به دلیل احترام به دیگران، پاداش می گیرند.
آموزش STEAM
شیوه های این نوع آموزش بسیار رفتارگرا است زیرا دانش آموزان مجبورند درگیر مسئله باشند و به صورت تیمی و گروهی یک پروژه علمی را پیش ببرند. در این نوع آموزش، نوع رفتار با هم گروهی، سرگروه و دبیر راهنما را به خوبی یاد می گیرند و تفکر بحرانی و حل مسئله را نیز می آموزند. شیوه های آموزش STEAM در ایران در شرکت آموزشی اندیشه آفرینان شریف تدریس می شود.
ابداع این شرکت آموزشی-پژوهشی، به کار گیری این روش و تلفیق آن با آموزش آزمایشگاهی است.
برای مشاهده ی منبع اینجا کلیک کنید.